Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 15 april 2012

Mini-album Berlijn.

In oktober 2011 zijn we een week naar Berlijn geweest.
Wat is dit een mooie, indrukwekkende stad.
Er is zo veel te zien, dat je zelfs in een week nog niet alles gezien hebt dat je had willen zien en we dus nog een keer terug moeten gaan. Wat we overigens helemaal niet erg vinden.

Tijdens deze week hebben we natuurlijk weer veel foto's gemaakt.
Deze foto's heb ik verwerkt in een mini-album. Dit album is een beetje groter geworden dan oorspronkelijk het plan was.

De basis voor dit album zijn de lange ansichtkaarten die we in Berlijn gekocht hebben.
Omdat ik een album wilde maken dat interactief is, heb ik gekozen voor een stevige basis.
Alle pagina's zijn gescrapt op aquarelpapier, 200 grams. Er zitten steeds 2 pagina's tegen elkaar geplakt.
Bij het voor- en achterblad heb ik ook nog een stuk grijsboard tussen de witte pagina's geplakt zodat de kaft goed stevig is.
Helaas had ik niet genoeg aquarelpapier van een groter formaat en ben dus aan het improviseren gegaan om toch alle foto's kwijt te kunnen. Een voorraad kleiner geneden papier had ik nog wel voldoende liggen. Daarom zijn sommige pagina's kleiner geworden. Achteraf maakt dit het album alleen maar leuker.
Voordat ik begonnen ben met scrappen heb ik eerst alle pagina's gespat.
Ook heb ik op de witte ondergrond gestempeld. Doordat de ondergrond van de pagina's nu bewerkt is, is het album minder statisch.
De papierlijn die ik voor dit album gebruikt heb is van Echo Park, Dots & Stripes. Omdat het album wat groter werd dan ik in eerste instantie bedacht had, heb ik er later nog wat dessinpapier bij gehaald. Vandaar dat de oude lijn en nieuwe lijn in dit album voorkomen.

Bij het maken van de pagina's heb ik er steeds rekening mee gehouden waar de ringen moesten komen. Omdat de ringen van de Bind-it-all niet zo groot zijn heb ik uiteindelijk boekbindringen gebruikt.
Nu ik het album zo zie, ga ik wellicht aan deze ringen nog wat lintjes knopen.

We hebben getracht van dit album een filmpje te maken.
Omdat we dit nog nooit eerder gedaan hebben, was het even zoeken hoe we dit moesten doen. Maar gelukkig is mijn partner Bas erg handig in dit soort dingen.
Over de kwaliteit van het filmje zijn we niet tevreden. Het is naar onze zin nog wat te blokkerig en niet scherp genoeg. Omdat we er al uren mee bezig zijn geweest, plaats ik het filmpje nu nog maar even zoals het is.
Als iemand tips heeft om de kwaliteit van het filmpje te verbeteren, dan hoor ik dit graag.





Ik hoop dat ik je door middel van dit album heb kunnen inspireren om ook eens een interactief mini-album te maken.
Ik vond het in ieder geval erg leuk om te maken en werd naarmate het album vorderde ook steeds creatiever hiermee.

3 opmerkingen:

monART zei

zeer leuke formaat zo langwerpig, prachtig gedaan ♥

Anoniem zei

Waw Hanny,
Dit is echt een prachtig boekje! En het filmpje valt toch mee hoor! Ik heb het heel graag bekeken!!!
Gr.,
Bini

marlies zei

vind het echt een prachtig boekje... geeft heerlijk veel inspiratie !

groetjes Marlies