Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 19 maart 2017

Flessenlabel als deurhanger.

Hallo allemaal.
In dit bericht wil ik jullie laten zien wat ik met de bottle label 2 gemaakt heb.
Deze label heb ik gebruikt om er een deurhanger van te maken. Op de school waar ik werk, hangen we op momenten dat het lastig is als er iemand binnen komt lopen altijd een briefje op de deur waarop staat dat je even niet binnen kunt komen. Dit is een saai briefje. Het leek me veel leuker om daar iets mooiers voor te maken om aan de deurklink te kunnen hangen. En zo geschiedde.....
Ik heb eerst de binnenmaat van de label omgetrokken op aquarelpapier 300 grams en deze vervolgens uitgesneden.
Met de mask met stenen van Dutch Doobadoo en de Dutch Doobadoo structuurpasta heb ik de stenen op de label gemaakt.
Daarna heb ik de label met brusho, een pigmentpoeder, een kleurtje gegeven. Brusho is op waterbasis. Daarom kun je gemakkelijk weer wat stenen schoon poetsen.
Hier overheen heb ik accenten met acrylverf gegeven.
De buitenmaat van het label heb ik overgenomen op grijsboard en rood geschilderd.
Door het grijsboard wordt de label stevig.
Het geheel is afgelakt met Liquitex pouring medium.
Het Dutch Softboard bricks en het web van Paper Art maken de label af.
 



 
 
Voor deze label heb ik o.a. gebruikt:
Envelope Art Bottle label 2 Artikelnummer: 470.990.001
Mask Art A5 Bricks Artikelnummer: 470.715.002
Softboard Art Bricks Artikelnummer: 478.007.006
Paper Art A5 Black Spider Artikelnummer: 472.950.004

Geen opmerkingen: