Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 28 december 2017

Bloghop Dutch Doobadoo collectie januari 2018.

Vandaag een bericht i.v.m. de bloghop van Dutch Doobadoo.
Ook voor de maand januari komt Dutch Doobadoo weer met een super collectie uit.
Door middel van deze bloghop wil het designteam van DDBD jullie voorbeelden laten zien van wat wij allemaal met de nieuwe producten gemaakt hebben.

Voor deze bloghop ben ik aan de gang gegaan met een mask (nr. 470.715.123) en heb hier deze keer een scrap lay out mee gemaakt.
Maar de manier waarop ik de achtergrond gemaakt heb, kun je ook prima gebruiken voor de achtergrond van kaarten, in je art journal enz.
Nieuw zijn deze maand de foam stamps. Super leuk om straks ook hier mee aan de slag te gaan.



De lay out die ik gemaakt heb, heb ik op aquarelpapier gemaakt.
Ik ben begonnen met distress stains en een mask. Door de mask heen heb ik mijn distress stains aangebracht.

Hierna heb ik op een craftsheet wat distress oxide gedaan en dit gemengd met wat water. Met een sponsje heb ik dit aangebracht mbv de mask.

Omdat de mask nu toch vies was van de oxide inkt, heb ik de mask afgedrukt op mijn papier.
Op deze foto kun je de verschillen zien, zowel negatieve als positieve afdruk.

Op mijn lay out heb ik met bruine distress inkt een vlak gemaakt, omdat ik wat meer kleur in mijn achtergrond wilde hebben. Ook ben ik gaan stempelen.

Excuses voor de kwaliteit van bovenstaande foto's. Maar ik was 's morgens al erg vroeg bezig met deze lay out, en heb de foto's gemaakt bij kunstlicht.

Met wat labels, afbeeldingen van klokken e.d. heb ik mijn lay out verder af gemaakt.

En wat me nu ineens opvalt, is dat er van dat bruine vlak vrijwel niets meer zichtbaar is......
Als jullie nu doorlinken naar Monique, dan kun je nog veel meer voorbeelden met de nieuwe materialen zien.

Ook deze keer heeft Dutch Doobadoo weer een leuke prijs ter beschikking gesteld.
Als je tussen 28 december /m 30 december 2017 langs de blogs van alle Dutch Doobadoo Design leden gaat en een reactie achterlaat en ook bij het bloghopbericht bij Dutch Doobadoo een reactie achterlaat, maak je kans op die mooie prijs.
Veel bloghopplezier verder.

25 opmerkingen:

sylvia zei

Erg leuke kaart en ook super de stap voor stap werk beschrijving.
Groetjes sylvia koning

Unknown zei

Mooie lay-out! Ook een leuke manier van verwerken! Groetjes, Eline

Hannie zei

Het eindresultaat is erg mooi. Fijn die stap voor stap foto s zodat de opbouw van zo n layout goed te zien is.

Hennie Filius zei

Erg leuk gedaan is totaal iets anders

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi! Groetjes Betha

Carmeij zei

Bedankt voor de goede uitleg. Vind achtergronden maken nog steeds moeilijk maar deze is erg mooi gemaakt. Dat je soms een gedeelte niet meer ziet kan ook wel eens een voordeel zijn, hihi.

By XaLu zei

Wat een super lay out heb je gemaakt. Leuk om te zien hoe je dat stap voor stap maakt.

Groetjes,
Nicole

Petra L zei

Wow, dit klinkt zo eenvoudig. Moet er gewoon eens voor gaan zitten en doen! Heel simpel ;-)

Groetjes, Petra

Aartje zei

Ziet er heel mooi uit en fijn dat je zo duidelijk de stappen uitlegt. Ga ik zeker eens proberen.
Groeten, Aartje

Aggie zei

Mooie lay-out met een goede uitleg om zelf je achtergrond te maken. Ik vind dat moeilijk.
Groetjes Agnes

Jolanda's Blog zei

Gaaf!!! Scrapbooken is weliswaar niet mijn ding, maar met jouw uitleg kun je ook heel leuke andere dingen maken. Dank daarvoor. Ik vind je creatie overigens wel super!!
Jolanda xxx

Wijnanda zei

Leuk! Goede uitleg ook!

Jolanda hilderink zei

Super gedaan
Groetjes Jolanda

Thera Rolleman zei

Super gave lay-out ....Ik hou hier wel van. Zo anders dan wat ik altijd doe.

Hermien zei

Nou Hanny wat een mooie tijdloze scrap lay-out heb je gemaakt. Prachtig gedaan.

Groetjes Hermien

Petra zei

Leuke kaart. Duidelijke uitleg.

Wiebine zei

Leuke layout heb je gemaakt met behulp van de mask!

Gerrittina zei

Wat een leuke LO heb je gemaakt!

Hetty zei

Wat mooi zeg.
Zo leuk om op deze manier je eigen achtergrond te maken.
Deze mask
Groetjes Hetty

Monica van Dorp zei

Wat een leuke kaart zeg. Leuk idee voor heren kaarten te maken. Dank je voor de goede uitleg. Groetjes Monica

Christine29 zei

Jolie page, merci pour les explications, a bientot

Glenda de Heide zei

Mooie lay-out! En het bruine vlak zie ik nog subtiel aan de onderkant van het plaatje eruit komen. Soms ben je zo bezig dat dit wel eens gebeurd. :)

Veel liefs Glenda

Suzan zei

Is weer heel wat anders, maar wel mooi hoor!
Groetjes Suzan

Ela zei

Je hebt het mooi gemaskt deze layout, dat vind ik altijd een uitdaging. Ik merk dat ik dat vermijd maar als ik het bij jou zie zo stap voor stap, is het te doen! Leuk bedacht ook die bruine vlek, die je niet meer ziet, hihi! Ook dat gebeurd wel eens. Je hebt het prachtig gedaan Hanny, misschien is dit mijn nieuwe uitdaging in 2018...Groetjes Ela

Ans S. zei

Prachtige lay-out heb je gemaakt.

Groetjes Ans