Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 1 maart 2018

Bloghop maart Dutch Doobadoo.

Wat leuk dat je ook hier komt kijken.
 
Als je de bloghop met de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo gevolgd hebt
en daardoor hier uitgekomen bent, dan heb je al veel leuks gezien wat gemaakt is
met artikelen uit deze nieuwe collectie.

De voorbeeldkaart in de mailing die je hierboven ziet staan, heb ik ook gemaakt.
Later zal ik daar een blogbericht over maken hoe ik dit gedaan heb.
Vandaag wil ik jullie de flessenhanger laten zien die ik in combinatie met de lettermask (artikelnr. 470.715.607)gemaakt heb.

Voor de flessenhanger heb ik de Dutch envelope art bottle label gebruikt (artikelnr. 470.990.001)
Altijd leuk als je iemand een fles wijn cadeau doet, om er een zelf gemaakte label aan te hangen.
Dan wordt het geven van een fles wijn net iets leuker.
 
De buitenrand van deze mask heb ik op zwart papier over getrokken.
Het vouwlijntje van deze label heb ik aan de achterkant met een embossingpen aangegeven.
De vouwlijn is de middelste van de 3 lijnen.
 
 
Omdat ik het leuk vond om bij deze mask met letters een achtergrond te maken met tekst,
heb ik een pagina uit een heel oud boek gescheurd.
Zo'n boek waar het woord sloten nog met dubbele oo -->  slooten geschreven wordt.
Op dit papier heb ik met distress inkt, een blending tool en de mask de letters gemaakt.
Omdat ik niet wilde dat dit nog af zou geven, heb ik er fixatief overheen gesprayed.
Fixatief is een soort lak uit een spuitbus.

 
Op dit papier heb ik aan de achterkant de mask afgetekend en uitgesneden.
 
 
Hiervoor heb ik de buitenste cirkel aangehouden.
 
Toen ik alles uitgesneden had, heb ik met een Stabilo All potlood een zwart randje getekend en met een iets natte vinger ben ik hier overheen gegaan. De lijn smeer je dan iets uit zoals je op onderstaande foto kunt zien.
De randen van het bruine label heb ik met distress inkt iets gekleurd.
Het stempeltje op het label heb ik uit de losse hand gestempeld. Omdat ik een wat speels patroon wilde hebben, heb ik de stempel niet op een clear block geplakt.
 
 
 
 
De tandwielen zijn ook van Dutch Doobadoo (Dutch craft art gears artikelnr. 479.002.001)
Deze tandwielen heb ik geverfd en in de nog natte verf heb ik blauwe, oranje en zwarte embossingpoeder gestrooid en dit verhit met mijn heattool.
 
 
 
Omdat ik nog wat blauw miste bij mijn flessenhanger heb ik een
stukje softboard art (honeycomb artikelnr. 478.007.001) blauw geschilderd en opgeplakt.
Het opplakken van dit soort vormen gaat erg goed met de dutch Doobadoo lijm die in
de kleine 28 ml. flacon zit (artikelnr. 870.001.001).
Dit flesje heeft een kleine opening waar de lijm uitkomt en is hierdoor ideaal in gebruik.
 
 
Ten slotte heb ik de randen van het kleine ovale labeltje "gefeliciteerd" met distress inkt aangezet, een touwtje door deze label gehaald en ook opgeplakt.
Dutch Doobadoo heeft een viertal vellen met labels. deze label komt uit het vel
Dutch label art everyday (artikelnr. 474.007.002)
 
 
Om het label af te maken heb ik er nog wat bloemetjes opgeplakt en een mozaiek stans erbij gebruikt.
 
 
De fles wijn kan cadeau gegeven worden.
 
 
Dit was mijn bijdrage voor de bloghop.
Een bericht met veel foto's.
Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is zodat je ook zelf met deze technieken
aan de gang kunt gaan als je dit zou willen.
 
Maar eerst wil ik je nog verwijzen naar de blog van Monique
want ook zij heeft weer iets moois gemaakt.
Wil je kans maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet onder dit bericht een reactie achter te laten.
 
Een creatieve groet van Hanny.
 

20 opmerkingen:

hellendegraaf@gmail.com zei

Wat een leuke zeg mooie kleuren geweldig

sylvia zei

Erg mooie creatie.
Groetjes sylvia koning

Maaike van de Bunt zei

Hallo Hanny,
Wat supermooi !!
Leuke technieken !!
Groeten,
Maaike

Debby Kuster zei

Wat een super leuke uitwerking. Waar een oud boek of krant al niet goed voor is. Dat idee ga ik onthouden

Xx Debby

Yvonne zei

Wow wat mooi. Leuke technieken gebruikt. Groetjes,Yvonne.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Super mooie technieken! Groetjes Betha

Fia zei

Hallo Hanneke. Jouw kaart is al een feestje op zich. Heel erg mooi. Groetjes Fia

Sylvia kaarten en zo. zei

Mooie technieken gebruikt,prachtige flessenhanger!

Kaartengek17 zei

Ok leuk om mannenen jongenskaarten mee te maken ... leuk voorbeeld

creamaris zei

Wauw. Wat je met oude kranten kunt doen.

Yvonne zei

Wauw!!! Wat mooi. En leuk dat je al die technieken zo goed uitlegt. Ik kan weer aan de slag de komende dagen.

marjo van soest-van holst zei

Hallo Hanny, prachtige creaties heb je van de flessenhanger gemaakt.Goede uitleg van alles.
Hier heb je wat aan. Dank je wel,
Groetjes, Marjo

Margreet zei

wat een prachtige flessenhanger, leuke stoere kleuren bedankt voor je uitleg.

Véronique zei

leuk om zo een fles cadeau te doen. Wat een duidelijke uitleg. ook voor mij als beginner.

anja zei

Wat een werk, maar mooi resultaat.

Hetty P. zei

Wauw, je label is schitterend geworden.
Zoveel mooie details ... dank je dat je het zo uitgebreid beschreven hebt.
Groetjes Hetty

Riet zei

Wat een mooie label met dezelfde mal als nog een kaart van de bloghop....
Mooie kleuren.....

Groetjes Riet

Crea Ankie zei

Schitterend Hanny !

Crealian zei

Zowel je kaartje in de folder (die me direct overtuigde met kopen die mal) als deze flessenhanger vind ik super. Een mooi idee om gewoon een stencil op een oud boek te leggen! De kleur bruin/blauw vind ik erg mooi ook

Gerdine zei

Heel erg mooi en leuk om te zien hoe je dit maakt, met je stap voor stap foto's..
Groetjes