Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 26 februari 2011

Mini album van mijn ouderlijk huis.

Vorig weekend had ik een heerlijk weekend, georganiseerd door Pien's atelier.
Het project voor de zaterdag was het maken van een mini-album.
Brigitte , designteamlid van Pien's atelier had een fantastisch project voor ons bedacht. De basis van dit album is gewoon wit papier. Dat zie je er nu niet meer aan af.
De witte vellen hebben we bestempeld, gedistressed en vervolgens in repen gescheurd. Deze repen werden weer op witte vellen geplakt, met gesso bewerkt en vervolgens ben ik weer aan het stempelen gegaan en dit is dus de achtergrond van de pagina's geworden.
Omdat er een enorme hoeveelheid stansen en stempels aanwezig waren, heb ik het boekje helemaal in stijl kunnen houden. En zoals jullie zien heb ik deze keer dus stempels van kroonluchters kunnen gebruiken en zelfs strass steentjes ontbreken niet.
Het was verrassend om te zien hoe verschillend de mini-albums zijn geworden.

Dit is mijn album.
Mocht je de foto's groter willen bekijken, dan kun je op de foto klikken.


Omdat er op deze oude (originele) foto een grote witte vlek zat, heb ik er een stempel van een stukje muur over geplakt. Dit was nl. de enige foto die ik bezat van de bouw van het huis.


Dit zie je als je het album open maakt:

Klap je het dan nogmaals open dan zie je deze pagina's:


De pagina's wat meer close-up:


Aan deze pagina zijn 2 enveloppen bevestigd waar labels in geschoven zijn:


Ook aan deze pagina is een envelop bevestigd:



Dit is de voorkant van de labels die in de envelopjes zitten:


En de achterkant van de labels:


De achterkant van dit album:


En van de gescheurde repen die ik over had, heb ik nog 4 kaarten kunnen maken.


Brigitte, ik begreep dat je mijn blog wel eens bezoekt.
Bij deze wil ik je nogmaals bedanken voor deze geweldige workshop.
Ik vind het fijn dat ik deze foto's heb kunnen verwerken in een album.
Dit huis verdient een eigen album, want ik heb er een heerlijke onbezorgde jeugd door kunnen brengen.

4 opmerkingen:

Brigitte zei

Hoi Hanny,

Ik had het je vorige week ook al gezegd maar ik vind je album geweldig geworden. Dit had ik zo niet kunnen verzinnen.
Altijd goed om te horen als er iets in de smaak valt en wie weet treffen we elkaar weer op een volgend weekend.
Leuk ook de kaart die je van de restjes hebt gemaakt. Helemaal in style.

Groetjes Brigitte

Boukje zei

Prachtig, wat een mooi en uniek effect geeft dat bewerken van het witte papier! Mooi geheel!
Groetjes Boukje.

Christel zei

Wat ziet dit er geweldig ut zeg! Knap gemaakt hoor!

Greotjes Christel

Margreet zei

Wow, wat een mooi boekje heb je gemaakt. Erg leuk al die technieken! Maar dat is wel toevertrouwd aan jou en aan Pien (s team).

groetjes, Margreet