Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 19 februari 2014

Ik ben gek op een vlek.

En dan bedoel ik niet de vlekken in de kleding.....
Het effect van vlekken op kaarten en LO's vind ik geweldig leuk.
Daarom heb ik inmiddels al heel wat vlekken-stempels en masks met vlekken erop..
Ooit kreeg ik van een Belgische scrapper een geweldige tip om een mooie vlek te maken: Neem een flesje distress stain en sla met een stevige beweging naar beneden het flesje op het papier. Je krijgt dan toch een mooie vlek. Op de blog van Sarathings is een kaart te zien waarbij ze monsters heeft gemaakt van de distress stain vlekken.

Kleine vlekjes, spatten eigenlijk krijg je gemakkelijk door verf te verdunnen met iets water. Neem een niet te dunne kwast en doop die in de verf. Tik dan op de kwast boven het papier en je krijgt geweldige spatten. Je kunt natuurlijk ook gewoon de spatten van de kwast af slaan. Suc6 verzekerd.
Als ik ga spatten, gebruik ik altijd een spat-doos. Een oude doos waarin ik het papier leg waarop de spatten moeten komen. Maar op de een of andere manier belanden die leuke kleine spatjes niet altijd alleen maar op het papier.... Het verbaast me hoeveel verf er inmiddels op de binnenkant van die doos zit. Stel dat ik die doos niet gebruiken zou....
Op de blog van Yvonne zag ik ook erg mooie spatten. Zij druppelt shimmer mist op het papier en laat dan met het pipetje de vlek uitwaaieren. Ik denk dat als ik op deze manier vlekken ga maken, ik er meer controle over zal hebben en mijn tafel, vloer en plafond mooi wit zullen blijven.

2 opmerkingen:

Marlien zei

leuk!

Birscrea4fun zei

Hoi Hanny,
ik heb met toeval je blog gevonden.
en ben meteen je volger geworden.
Ik als beginner heb erg veel hulp nodig en via je blog gaat dat zeker lukken. bedankt hiervoor!
groetjes Birgit